Obsługa maszyn na dziale teksturowania

lata | 1990 dodano | 24.04.2020

bistona

dodał(a): Profil użytkownika Rafał

I potem ta czterobrygadówka… Jeżeli już te maszyny były ukończone, to ruszała produkcja i było tak. Fajne były funkcje, przeważnie kobiety obsługiwały i było tak, że jedną maszynę obsługiwały trzy kobiety. I były tak: natykaczka, nawlekaczka i obiągaczka. Każda miała przędzę surową, druga przepuszczała takim ciężarkiem przez grzejnik nitkę, nawlekała, trzecia tam coś, czwarta zdejmowała, a już pod koniec działalności Bistony, to jedna kobieta obsługiwała chyba pięć maszyn. Podobne było w systemie czterobrygadowym, że dyżur był po dwóch automatyków, jeden elektryk, a już później to była jedna osoba: albo automatyk, albo elektryk i obskakiwał wszystko. To już było nieciekawie, bo całą noc siedzi człowiek w tym pomieszczeniu dyżurki, czeka na telefon i głowa na stół, przysypiał z nudów.

Autor: Joanna Kocemba
Licencja: Creative Commons

zgłoś naruszenie zasad

komentarze
w pobliżu
Szukaj
zobacz również

To był nowoczesny zakład, korytarze były szerokości, powiedzmy ośmiu, sześciu, ośmiu metrów! Główny korytarz. No, takie wymogi. No i palarnie były, przykładowo jak były, tu był główny koryta...

więcej

Po wyjściu z wojska, daty to jakoś tak się zacierają, chyba siedemdziesiąty pierwszy. Wróciłem tam, gdzie po szkole pracowałem. To był taki zakład, który teraz to się „Rom” nazywa. A wtedy...

więcej

To były maszyny, ja dostałem na dział zwany: teksturowania. To miało za zadanie, do zakładu przychodziła surowa przędza bistor i podlegała obróbce termicznej i skręcającej, żeby te nitki były elastycz...

więcej
Logo portalu Miastograf

Logo Stowarzyszenia Topografie Logo Muzeum Miasta Łodzi Logo Muzeum Historii Polski Logo Patriotyzm Jutra Logo Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Logo Łódź Kreuje

Zrealizowano w ramach stypendium „Aktywność obywatelska” (2015)
Sfinansowano ze Środków MHP w ramach programu Patriotyzm Jutra (2019)
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury (2018)